09359071525

از برنامه هام عقب افتادم…

یکی از مواردی که هر سال برای دانش آموزهای کنکوری پیش میاد اینه که از برنامه هایی که چند هفته یا چند ماه قبل تعیین کرده بودند عقب افتادند و وجودشون پر از ترس و استرس و عذاب وجدان شده.

خب اول قضیه رو ساده کن، یه سری کارها رو انجام دادی به این نقطه رسیدی، از فردا باید این کارها رو انجام ندی و یه سری کار جدید رو جایگزین کنی…

نکته اینجاست که فکر میکنی فقط خودت هستی که عقب افتادی و تمام دانش آموزان دیگه دارن دقیق عین برنامه شون پیش میرن. نه دوست من خیلی ها از برنامه شون عقب می افتن ولی اونی که در فکر جبران باشه در نهایت برنده است.

سعی کن در سال کنکور روحیه جنگنده ای داشته باشی، درست مثل یک تیم فوتبال. شده تا الان تلویزیون رو روشن کنی و در حین تماشای فوتبال ببینی که تیم ها وسط زمین نشستن و دارن افسوس دقیقه اول بازی رو میخورن که چرا فلان کار رو انجام ندادند؟ قطعا نه. همیشه دو تیم رو در حال حمله و دفاع داری میبینی. فرقی نمیکنی دقیقه چند بازی هست، فرقی نمیکنه چند تا عقب یا چند تا جلو افتاده از حریف. همیشه روحیه جنگنده داره. تو هم در سال کنکور باید چنین روحیه ای داشته باشی و فقط به جلو فکر کنی..

عقب افتادم که افتادم، از این بعد ساعت بیشتری میخونم، دو تا از تفریحاتم در ماه رو کمتر میکنم، صبح ها زود از خواب ییدار میشم، و بعد چند هفته به برنامه ام میرسم… دقیقا باید این حرف ها رو خودت بزنی.. چندساله دارم با بچه ها کار میکنم اون هایی که افسوس خوردن بیشتر عقب افتادن. ولی اون هایی که به فکر جبران بودند به برنامه هاشون رسیدن و بعضا حتی جلو هم افتادن…

به هیچ وجهه کم نیار دوست من… کنکور مثل یک دوی ماراتنه نه دوی سرعت.. وسط ها ممکنه کم بیاری، خسته شی یا حتی چند دقیقه حرکت نکنی، اما نباید جا بزنی… همیشه رو به جلو حرکن کن.

مطالب پیشنهادی:

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در reddit
Reddit
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در skype
Skype
اشتراک گذاری در tumblr
Tumblr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با پکیج های ویدیویی معجون هزاران نکته ای که برای زیست کنکور نیاز دارید رو یکجا بدست بیارید

با تهیه پکیج های معجون در کانال VIP تلگرام عضو میشید و تا روز کنکور از سوال جواب ها استفاده می کنید

با خدمات مشاوره راهی کم آزمون و خطا رو طی کنید و با چالش ها و فرصت های سال کنکور از قبل آشنا بشید

مطالب علمی و انگیزشی

در شبکه های اجتماعی